هواپیمای ATR۷۲ متعلق به شرکت آسمان به‌شماره پروازی ۳۷۰۴ روز یکشنبه هفته جاری از فرودگاه مهر‌آباد به‌سمت یاسوج در منطقه دناکوه سمیرم سقوط کرد.
کد خبر: ۵۶۸۸۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۵ 20 February 2018

 

 هواپیمای ATR72 شرکت آسمان به‌شماره پروازی 3704 که قرار بود روز یکشنبه هفته جاری تهران را به‌مقصد یاسوج ترک کند، در منطقه دناکوه سمیرم سقوط کرد. در پی این اخبار ابتدا مدیرکل روابط عمومی هواپیمایی آسمان در این باره اظهار داشت: فعلاً آخرین اخبار این است که این هواپیما از رادار خارج شده و در حال پیگیری موضوع هستیم.

براساس آخرین اخبار، این هواپیمای ATR72، پنجاه دقیقه پس از پرواز، از صفحه رادار محو شد و تاکنون اثری از هواپیما نیست. این هواپیما حامل 60 مسافر، 2 مهماندار، 2 نفر امنیت پرواز و دو نفر خلبان و کمک‌خلبان بوده است.

اخبار تکمیلی از سومین روز از جست‌وجوی هواپیما‌ی ‌تهران ــ یاسوج را در ادامه می‌خوانید:

20:07| رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون 45 جسد سانحه سقوط هواپیمای "تهران ـ یاسوج " کشف شده است.

جلال پوران‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه برخی از اجساد کشف شده قابل شناسایی نیست، افزود: اجساد فردا برای تشخیص هویت و طی کردن مراحل قانونی به پزشکی قانونی یاسوج منتقل می‌شوند.

‌19:19| مرتضی دهقان معاون سازمان هواپیمایی کشور با بیان اینکه بالاخره نیروهای امدادی امروز توانستند به محل سقوط هواپیما برسند، اظهار داشت: کلیه مکالماتی که بین واحد کنترل پرواز و خلبان صورت می‌گیرد در دستگاه CVR یا جعبه سیاه ضبط می‌شود تا برای بررسی‌های بعدی استفاده شود.

وی افزود: با توجه به سخت و صعب‌العبور بودن مکان و با شرایط جوی ناپایدار و وجود همه امکانات امدادی، نیروها به صورت کامل پای کار بودند و تاکنون قطعاتی از هواپیما پیدا شده و از نزدیک مشاهده کرده‌اند که امیدواریم با بهبود شرایط جوی، جعبه سیاه هم پیدا شود.

18:43| استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به هماهنگی و همکاری استانداری‌های اصفهان، فارس و کهگیلویه و بویراحمد از دقایق ابتدایی حادثه با محوریت استانداریکهگیلویه و بویراحمد و اصفهان، تصریح کرد: از امروز و با حضور نماینده وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور فرماندهی عملیات بر عهده وی خواهد بود و همگان موظفند در قرارگاه عملیات همه هماهنگی‌های لازم را با وی انجام دهند.

وی با بیان اینکه از هرگونه پرواز غیرضرور در منطقه جلوگیری و تنها بالگردهای عملیاتی و امدادی در قرارگاه عملیاتی حضور داشته باشند، خاطرنشان کرد: نیروهای نظامی هر دو استان کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان تدابیر امنیتی لازم در مسیرهای منتهی به وقوع حادثه را کنترل و رصد می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :